شنبه , 8 اردیبهشت 1403

بهترین لپ تاپ استوک کدام است؟

 در اینجا به نقد و بررسی و معرفی بهترین لپ تاپ استوک های پرفروش در بازار ایران را معرفی میکنیم :

لپ تاپ اچ پی HP ZBOOK 15 G5: 

لپ تاپ HP ZBook 15 G5  با طراحی صنعتی،مهندسی به بازار عرضه شده است و فروشگاه رسمی این شرکت این محصول را در ۳ مدل عرضه کرده است. هر یک از این مدل ها از منابع سخت افزاری خاص خود استفاده می کنند. ایستگاه کاری یا همان Mobile-Workstation برای طراحان و مهندسان و ویرایشگران ویدیو است. لپ تاپ HP Zbook 15 G5 با اندازه‌ ۱۵٫۶ اینچی ۳۹٫۶۲ سانتی‌متر با قابلیت FULL HD 1920*1080 برای کاربران طراحی شده است. لپ تاپ HP استوک مدل hp zbook 15 g5 مدل مناسبی برای  گیمرها، مهندسین، طراحان گرافیک و رندرینگ کارها است و با این مدل HP به هیچ سیستم دیگری نیاز پیدا نخواهند کرد. قدرت پردازش بالا، کارت گرافیکی ۴GB Nvidia P1000  و رم ۳۲GB  از دیگر مشخصه های متمایزکننده و کاربردی این مدل استوک HP هستند که مشتریانی که به صورت تخصصی با لپ تاپ کار می کنند با وسواس و دقت زیادی آن را در نظر می گیرند. گفتنی است که لپ تاپ HP ی این مدل با توجه به قوانین مایکروسافت از ویندوز ۸ یا ویندوز ۷ پشتیبانی نمی‌کند. شما عزیزان می توانید این لپ تاپ را با قیمتی بسیار مناسب و مزایای پس از فروش ویژه از سایت بانه ۲۴ خریداری کنید. اعتماد شما سرمایه ماست. سپاسگزار این اعتماد هستیم. برای آشنایی بیشتر با این محصول در ادامه مطلب با ما همراه باشید: 

صفحه نمایش لپ تاپ زدبوک ۱۵ G5

قبل از همه چیز باید گفت کاربرانی که با توجه به نیاز خود به  لپ تاپی با صفحه نمایشی  مات و در کنار آن ضد تابش هستند بهترین گزینه برای آنها این مدل HP است. مدل استوک  hp zbook 15 g5دقیقاً برای کاربرانی طراحی شده است که در محیط پرنور با لپ تاپ خود کار می کنند. یکی از دلایل اصلی پرفروش بودن این مدل استوک HP همین ویژگی است و دیگر ویژگی های کاربردی لپ تاپ در دیگر مدل های این برند نیز وجود دارد. به عبارتی صفحه نمایش لپ تاپ استوک HP مدل hp zbook 15 g5 رفلکس نور ندارد؛ یعنی کاربر آن این امکان را دارد که در تمامی ساعات روز با آن کار کند و همین باعث می شود که خستگی چشم که از مشکلات رایج صفحه نمایش لپ تاپ است اتفاق نیفتد. نمایشگر fFULL HD  و از نوع IPS TFT است. مشخصات کامل نمایشگر:

این مطلب را از دست ندهید  گرید بندی لپ تاپ استوک چیست؟ بررسی مفهوم واقعی گرید ها در محصولات استوک

X-Rite i1Pro 2
Maximum: 450 cd/m² Average: 412.4 cd/m² Minimum: 35 cd/m²
Brightness Distribution: 85 %
Center on Battery: 418 cd/m²
Contrast: 1438:1 (Black: 0.29 cd/m²)
ΔE Color 4.4 | 0.4-29.43 Ø۶٫۲, calibrated: 1.9
ΔE Greyscale 5 | 0.64-98 Ø۶٫۴
۹۶% sRGB (Argyll 3D) 62.3% AdobeRGB 1998 (Argyll 3D)
Gamma: 2.28

مشخصات فنی لپ تاپ  HP ZBOOK 15 G5

قدرت پردازش شش هسته‌ای ۴٫۳ گیگاهرتز و حافظه کش ۹MB  از ویژگی های بارز و مزایای فنی لپ تاپ استوک  hp workstation مدل ۱۵ G5 است. این دو مزیت فنی دقیقاً نقطه تمایز این مدل HP هستند. CPU های سری H اینتل طوری طراحی شده اند که  برای اجرای برنامه‌، پروژه‌، رندرینگ و بازی‌ سنگین به خوبی نیاز کاربر خود را برطرف کند. هارد ۵۱۲ گیگابایت SSD و پشتیبانی از یک هارد HDD سرعت بالا در لپ تاپ استوک hp zbook 15 g5 یکی از مواردی است که شرکت HP خیلی زیاد روی آن مانور داده است و به عبارتی آن را تضمین کرده است.  پردازنده این لپ تاپ  عبارت است از:

HP ZBook Studio G5-4QH10EA (ZBook Studio G5 Series)
ProcessorIntel Core i7-8850H (Intel Core i7)
Graphics adapterNVIDIA Quadro P1000 – ۴۰۹۶ MB, Core: 1493 MHz, Memory: 1502 MHz, 391.76, Optimus

علاوه بر هارد ۵۰۰GB این لپ تاپ توانایی ذخیره اطلاعات بر روی هارد با سرعت بسیار بالا را هم دارد و در کنار آن با پشتیبانی از یک هارد M2 اگر کاربر به فضای ذخیره سازی نیاز بیشتری داشته باشد این امکان را دارد که خیلی راحت درایو نوری را با یک هارد دیسک ۷۵۰GB عوض کند. پورت Thunderbolt برای جابه جایی اطلاعات با سرعت فوق العاده بالای ۱۰GB بر ثانیه برای این است که کاربر دیگر نگران سرعت ذخیره اطلاعات را نداشته باشد و هم اینکه نگران جابجایی اطلاعات نباشد. در مدل جدید این لپ تاپ  این امکان به کاربر داده شده است از یک کارت حافظه ۱۲۸GB از نوع mSATA نیز استفاده کند.

لپ تاپ استوک Dell Precision 5530، جایگاه ویژه ای در میان دنیای لپ تاپ ها دارد، زیرا قطعات یک لپ تاپ ورک استیشن را در بدنه ای شبیه به اولترابوک جای داده است. لپ تاپ استوک Dell Precision 5530، یک نمونه بسیار مشابه به لپ تاپ Dell Precision 5520 است که بدنه ای از جنس کربن دارد. طراحی این لپ تاپ استوک همچنان شیک و قابل توجه است. همچنین استفاده از پورت نسل جدید Thunderbolt 3 نیز دست کاربران را در قابلیت اتصال به دستگاه های جانبی به شدت ارتقا داده است.

غولی در لباس اولترابوک

همانند لپ تاپ های فوق سبک سری XPS دل، طراحی بدنه لپ تاپ Dell 5530، مورد تحسین منتقدین قرار گرفته است؛ نه تنها در زمینه قابلیت حمل، بلکه از نظر کیفیت ساخت نیز بسیار قابل توجه است. لپ تاپ استوک Dell Precision 5530، دقیقا همانند لپ تاپ نسل پیشین، از بدنه بسیار باریک و نمایشگر InfinityEdge بهره می برد که موجب شده یک نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی در بدنه یک لپ تاپ ۱۴ اینچی جای بگیرد. با تکیه بر همین ویژگی، وزن این لپ تاپ اندکی سبک تر از هر ورک استیشن دیگری در این رده است.

این مطلب را از دست ندهید  راهنمای خرید سرفیس استوک

با توجه به استفاده از طراحی آلومینیومی زاویه دار در این لپ تاپ استوک ورک استیشن دل، پایداری Dell Precision 5530 نیز قابل تحسین است. بدنه این لپ تاپ استوک دل، در برابر فشار، تاب آوری خوبی دارد و حتی نمایشگر آن نیز نسبت به دستگاه های مشابه در این ابعاد و ساختار، در برابر پیچش مقاوم تر عمل می نماید. Dell اشاره کرده که لپ تاپ دست دوم Dell Precision 5530، تحت آزمون های MIL-SPEC نیز موفق عمل کرده است. پایه های لاستیکی و بزرگ در بخش زیرین لپ تاپ موجب جای گیری بسیار محکم آن بر روی سطح میز کار می شوند. لپ تاپ ورک استیشن Dell Precision 5530، یکی از جذاب ترین لپ تاپ های ورک استیشن در بازار کامپیوترهای قابل حمل است.

پورت های گزینشی اما کاربردی

لپ تاپ دست دوم Dell Precision 5530 مناسب برای طراحی سه بعدی و رندرگیری

در راستای جلویی و پشتی لپ تاپ استوک Dell Precision 5530، هیچ پورتی قرار ندارد و تمام پورت ها در راستای چپ و راست بدنه چیده شده اند. در سمت چپ بدنه، یک پورت USB 3.0، یک پورت Thunderbolt 3.0، یک پورت HDMI و پورت مخصوص هدفون قرار دارند و در سمت چپ بدنه، اسلات SD Card، پورت USB 3.0، چراغ نشانگر باتری و Kensington Lock قرار دارند. شاید تعداد پورت ها کم به نظر برسد، اما توجه داشته باشید که با توجه به بدنه باریک آن، فضا برای قرارگیری کانکتورها نیز در نظر گرفته شده است.

کیبورد و تاچ پد مسطح

کیبورد لپ تاپ استوک Dell Precision 5530، نسبت به طراحی نسل قبلی تفاوتی ندارد و به طور کلی مناسب است. بر خلاف اینکه دکمه های کیبورد از فاصله فشردن کمی برخوردار هستند، اما بازخورد عملکرد آنها، بدون نویز و ساده است. نور پس زمینه کیبورد نیز به خوبی فضای تایپ را روشن می کند و برای کار در محیط تاریک مناسب است. البته کیبورد لپ تاپ استوک Dell Precision 5530، فاقد صفحه کلید مخصوص اعداد است. تاچ پد بزرگ این لپ تاپ دست دوم Dell Precision 5530 نیز بسیار مناسب است. سطح شیشه ای این تاچ پد، موجب راحتی کاربران در حرکت دادن انگشتان کاربر و دریافت سریع تر و دقیق تر دستورات لمسی می شود. کاربران ورک استیشن ها معمولا ازتاچ پد و دکمه های عملیاتی آن استفاده نمی کنند و احتمالا به همین دلیل، در لپ تاپ دست دوم Dell Precision 5530 از دکمه های کلیک چپ و راست جداگانه استفاده نشده است.

این مطلب را از دست ندهید  معرفی ۵ مدل از بهترین لپ تاپ های استوک در بازار ایران

لپ تاپ استوک ورک استیشن Dell Precision 5530

نمایشگری با رزولوشن ۴K

نمایشگر لمسی (optional) لپ تاپ استوک Dell Precision 5530، با رزولوشن ۴K، تجربه کم نظیری را برای کاربران حرفه ای به ارمغان می آورد. نمایشگر لپ تاپ دست دوم Dell Precision 5530، تصاویری شارپ ارائه می نماید و نور پس زمینه آن به طور متعادل پخش شده است. پنل نمایشگر این لپ تاپ دست دوم دل می تواند به نسبت انتخاب کاربر، تا حداقل ۲۳ nit، کم نور شود که آن را برای استفاده در محیط سربسته روشن و یا محیط کم نور بسیار مناسب می گرداند. کنتراست نمایشگر نیز به میزانی خوب است که موجب می شود در مشاهده مطالب، تصاویر و رنگ ها، احساس خارج شدن آنها از نمایشگر را داشته باشید.

بهره مندی از پردازنده ۱۲ هسته ای

عملکرد سخت افزاری این لپ تاپ نیز همانند سایر بخش های آن قابل توجه است. پردازنده اصلی این لپ تاپ استوک دل، یک پردازنده ۱۲ هسته ای قدرتمند از محصولات اینتل است. این پردازنده نسل هشتمی با کش نه مگابایتی و حداقل فرکانس پردازشی ۲٫۶ گیگاهرتزی، قادر به اجرای سریع برنامه ها به صورت همزمان است. رم لپ تاپ استوک Dell Precision 5530، ظرفیتی برابر با ۳۲ گیگابایت دارد، اما در صورت نیاز کاربران، می توان ظرفیت آن را تا میزان قابل توجه ۶۴ گیگابایت نیز افزایش داد. حافظه اصلی لپ تاپ ورک استیشن Dell Precision 5530، از نوع SSD M.2 است که از نظر سرعت پردازشی در جایگاه بالایی قرار دارد. ظرفیت این حافظه پرسرعت ۵۰۰ گیگابایت است و قابلیت ارتقا تا دو ترابایت را داراست. پردازش گرافیکی لپ تاپ ورک استیشن استوک Dell Precision 5530، بر عهده Nvidia Quadro P1000 چهار گیگابایتی است. این کارت گرافیک سطح بالا، قادر به اجرای نرم افزارهای طراحی و تدوین است و برای تهیه رندرها زمان معقولی را صرف می نماید. همچنین بازی هایی همچون Prey، Warhammer 40.000: Dawn of War III، Fallout 4، The Witcher 3 و … با کیفیت بالایی قابلیت اجرایی خواهند داشت. البته ورک استیشن ها برای تجربه گیمینگ ساخته نشده اند، اما به طور کلی، قادر به اجرای بازی ها با کیفیت بالایی هستند.

این مطلب را از دست ندهید  بهترین فروشگاه های خرید لوازم دیجیتال

لپ تاپ لتیتیود دل Dell Latitude 5501

لپ تاپ صنعتی دل لتیتیود Dell Latitude 5500

آخرین پردازنده ها :

از نهمین نسل پردازنده سری Intel Core i5-9400H که ۸ مگابایت حافظه کش (Cache) دارد و تا فرکانس ۲٫۵Up 4.3GHz گیگاهرتز سرعت پردازش با گرافیک Geforce MX150 می باشد.

رم و حافظه ذخیره سازی:

لپ‌تاپ های صنعتی لپ تاپ Dell 5501 از ۸ گیگابایت حافظه RAM از نوع DDR4 تا ۳۲ گیگابایت به بازار عرضه می شوند .

قرار دادن یک هارددیسک  یک ترابایتی هم تصمیم عاقلانه‌ای از جانب دل برای این لپ‌تاپ های صنعتی بوده‌است؛ زیرا افراد حرفه‌ای معمولا با برنامه‌هایی سروکار دارند که فایل‌های تولید‌ی‌‌شان حجم بالایی دارند.
این دستگاه قابلیت اضافه شدن هارد M2 SSD با ظرفیت های مختلف را دارد و کاربر می تواند با استفاده از این هارد سرعت ویندوز و اپلیکیشن های خود را تا چندین برابر افزایش دهد.

صفحه نمایش :

با صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی FHD لمسی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ Anti-Glare به راحتی می توانید مدت زمان زیادی با این دستگاه کار کنید بدون اینکه چشم شما خستگی احساس کند .

لپ تاپ صنعتی دل لتیتیود|صفحه لمسی |touch| Dell Latitude 5501

پورت ها و اسلات لتیتیود دل مدل Dell Latitude ۵۵۰۱:

Ports & Slots

 1External uSIM Card Tray (optional) | 2 uSD Reader | 3. Universal Audio Jack | 4 USB 3.1 Gen 1 | 5. USB 3.1 Gen 1 with Powershare | 6. HDMI 2.0 | 7. RJ45 | 8. Noble Wedge Lock Slot | 9. DC-in 7.4mm Barrel | 10. USB Type C™ ۳٫۱ Gen 2 with Power Delivery & DisplayPort (Thunderbolt™ ۳) | ۱۱٫ USB 3.1 Gen 1 | 12. Smart Card Reader (optional

لپ تاپ صنعتی دل لتیتیود|صفحه لمسی |touch| Dell Latitude 5501

لپ تاپ استوک HP Zbook 15 G3

طراحی

HP ZBook 15 G3 طراحی بسیار نوآورانه تر و پیشرفته تری نسب به نسل قبلی خود یعنی Zbook G2 دارد. ZBook G3 حدود ۵۰۰ گرم از G2 سبک تر و همچنین حدود ۰٫۵ سانتی متر از آن نازک تر است.بدنه و پایه ی دستگاه ساخته شده از آلیاژ منیزیم و آلومینیوم است که مقاومت بسیار بالایی دارا است و در هیچ نقطه ای نمی توان لپ تاپ G3 را پیچ و تاب داد. درب دستگاه نیز همانند سایر نقاط بدنه از استحکام بسیار بالایی برخوردار است ؛ به گونه ای که با فشار زیاد هم نمی توان در تصویر صفحه نمایش اختلال ایجاد کرد. لولای مرکزی ZBook 15 نیز به اندازه ی انتظار مستحکم است و می تواند به طور به راحتی از تکان خوردن صفحه نماش جلوگیری کند و هم چنین حداکثر زاویه باز شدن که حدود ۱۵۰ درجه می باشد را فراهم کند. ZBook 15 G3 همچنین مطابق با استاندارد نظامی MIL-STD 810 (رطوبت ، دما ، گرد و غبار و غیره) آزمایش شده و صفحه کلید در در برابر سرریز آب مقاوم است. در مجموع ، مقاومت بدنه ی ZBook G3 در همان سطح عالی مانند رقیب خود یعنی ThinkPad P50 می باشد.

این مطلب را از دست ندهید  آشنایی با مینی لپ تاپ دست دوم + بررسی تمامی نکات و موارد مربوط به مینی لپ تاپ استوک

طراحی HP ZBook 15 G3

صفحه نمایش

HP ZBook 15 G3مجهز به یک صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با کیفیت فوق العاده ی FullHD و وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل می باشد. تراکم پیکسلی در ۱۵ G3 ، ۱۴۱ PPI است که در ترکیب با صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی مقدار متوسطی است. صفحه ی مات زدبوک جی ۳ ، نتایج خوبی را در اندازه گیری ها ثبت کرده است. درخشندگی متوسط ​​تقریباً ۲۹۰ cd / m² است ، و توزیع روشنایی ۸۵٪ است که ممکن است مقداری کم به نظر برسد اما در واقعیت به هیچ وجه به چشم نمی آید. مقدار سیاه و سفید ۰٫۳۴ cd / m² برای نمایشگر IPS زدبوک G3 ، مقداری متوسط ​​است و منجر به نسبت کنتراست خوب ۹۰۰: ۱ می شود. هم چنین پنل صفحه نمایش ۹۵٪ فضای رنگ sRGB و استاندارد گسترده تر AdobeRGB را نیز به اندازه ی ۶۳٪ پوشش می دهد. این مقادیر نشان از با کیفیت بودن صفحه نمایش Zbook G3 دارند.

صفحه نمایش

کیبورد 

HP ZBook 15 G3مجهز به صفحه کلیدی مشکی رنگ و صفحه کلید عددی جداگانه می باشد. از لحاظ تجربه تایپ بین ZBook 15 G3 و HP EliteBook Folio 1040 G3 شباهت های زیادی وجود دارد اما مزیت ZBook پایداری بالاتر آن است ؛ زیرا حتی در صورت تایپ کردن با نیروی زیاد نمی توان آن را تاب داد. کلیدهای عملکردی و کلیدهای جهت دار عمودی در صفحه کلید ۱۵ G3 ، بسیار کوچک هستند که ممکن است استفاده از آن ها برای برخی کاربران دشوار باشد. در کل زدبوک جی ۳ کیبورد مناسبی دارد ؛ هرچند رقبا ، در این بخش تا حدودی بهتر عمل کرده اند.

کیبورد

اتصالات

لپ تاپ HP Zbook 15 G3 در بخش اتصالات و پورت ها هم حرفی برای گفتن نگذاشته است. در قسمت راست ZBook 15 G3 ، دو پورت USB3.0 ، یک پورت HDMI و دو پورت Type C به همراه درگاه شارژر قرار گرفته اند. عملکرد پورت های USB کاملا مناسب است. در قسمت چپ دستگاه نیز یک پورت یو اس بی نسل سوم دیگر ، پورت LAN ، DisplayPort و درگاه کارت خوان SD قرار گرفته اند. کارت خوان SD از استاندارد UHS-II پشتیبانی می کند و بسته به برند کارت ، تا بیش از ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه سرعت دارند.

اتصالات

پیشنهاد ما به شما

بهترین فروشگاه های خرید لوازم دیجیتال

محصولات و لوازم دیجیتال با توجه به اینکه اکثرا به صورت پلمپ و به همراه …

دیدگاهتان را بنویسید