جمعه , 10 فروردین 1403
ویندوز 11

برای نصب ویندوز 11 در لپ تاپ چه سیستمی مورد نیاز است؟ + بررسی قابلیت های لپتاپ برای ویندوز 11

همانطور که مستحضر هستید مایکروسافت در زمان انتشار ویندوز نسخه ی ده اعلام کرد که بعد از ویندوز ۱۰ قصدی برای انتشار نسخه ی جدید ندارد اما با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۱ میلادی استراتژی سیستم عامل های تجاری به طور کلی تغییر یافت و پردازنده های جدید جایگزین نسخه های قبلی خود شدند به همین دلیل در سوم تیرماه سال ۱۴۰۰ مایکروسافت به طور رسمی ویندوز 11 را جایگزین ویندوز ده کرد و از نسخه ی جدید خود رونمایی کرد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله سرفیس مایکروسافت را بخوانید.ویندوز 11 در نگاه اول شاید به ویندوز ده نزدیک باشد اما رابط کاربری سیستم های جدید و همچنین امنیت ویندوز 11 نسبت به نسل قبل خود بسیار متفاوت است، به منظور کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید تا اطلاعات تکمیلی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.


فهرست مطالب


ویژگی های ویندوز 11 چیست؟

نسخه ی جدید ویندوز که تحت عنوان ویندوز 11 شناخته می شود تغییرات اساسی در ظاهر و امنیت ایجاد کرده که به بررسی برخی از آن های می پردازیم.

ویژگی های ویندوز 11 چیست؟

به طور کلی برخی از ویژگی های ویندوز یازده به شرح زیر می باشد:

  • بهبود تایپ صوتی.
  • انیمیشن ها.
  • فونت.
  • آیکون های جدید.
  • صداها.

امکان چت آنلاین در ویندوز یازده

یکی از ویژگی های جدیدی که بسیار جذاب و جدید در ویندوز 11 یافت می شود، امکان چت آنلاین به صورت پیشفرض بر روی سیستم عامل وجود دارد، اما اگر بخواهیم به صورت کلی تغییرات اساسی ویندوز 11 را بررسی کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم که عبارت است از:

  • تغییرات کلی متفاوت تر سیستم عامل جدید که مکان منوی استارت را به طور کلی تغییر داده است.
  • بهبود قابلیت Snap.
  • تسک بار ساده تر از گذشته است.
  • حذف کورتانا از تسک‌ بار.
  • ویجت ها.
  • آیکون های پیشرفته.
  • عدم تغییر اپلیکیشن ها.
این مطلب را از دست ندهید  راهنمای جامع درباره دوربین‌های خورشیدی و کاربردهای جدید در علم و صنعت

اجرای اپلیکیشن ها در سیستم عامل ویندوز یازده

یکی دیگر از خبرهایی که مایکروسافت با انتشار این سیستم عامل منتشر کرده بود، خبر اجرای تمام برنامه های اندرویدی در ویندوز است، یعنی دیگر نیاز به مجازی سازی اندروید و دیگر دردسرها را در نسخه ی جدید ویندوز ندارید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله هارد SSD چیست را بخوانید.
این موضوع باعث می شود که کاربران زیادی به سمت این سیستم عامل کشیده شوند و از نصب نرم افزار های جانبی بر روی موبایل که به منظور کسب و کار است جلوگیری شود، شاید این اقدام مایکروسافت باعث شود که برنامه های جذاب دیگری پا به عرصه بگذارند که شاید خبر خوشی برای استفاده کنندگان از سیستم عامل ویندوز باشد.

رابط کاربری بی نظیر در سیستم عامل جدید

با توجه به اینکه در نسخه ی جدید ویندوز خبری از آیکون های نسخه های قبل خود نیست، مایکروسافت تغییرات اساسی را برای زیباتر سازی نسخه ی جدید ارائه کرده است، یکی از آن تغییرات دسترسی سریع به قابلیت ریستارت و خاموش کردن سیستم است، ضمنا با توجه به تعریف هایی که در نسخه ی جدید ویندوز شنیدیم متوجه شدیم که خبری از اخبار و پیش بینی وضعیت آب و هوایی نیست، در نتیجه هر آنچه که در ویندوز ده شاهد آن بودیم در نسخه ی جدید بروزتر و ساده تر از قبل دنبال می شود.

سیستم مورد نیاز ویندوز 11 در لپ تاپ و کامپیوتر چیست؟

برای نصب این سیستم عامل در لپ تاپ و کامپیوتر یک سیستم حداقلی نیاز است. شاید از خود این سوال را بپرسید که مایکروسافت با ارائه محصول جدید چه سیستمی را برای شروع و اجرا پیشنهاد می دهد؟ ما در این قسمت به بررسی حداقل سیستم برای نصب و راه اندازی این سیستم عامل خواهیم پرداخت که عبارت است از:

  • CPU 64 بیت 2 هسته ای فرکانس یک گیگاهرتز.
  • رزولوشن 1366 در 768.
  • RAM 4 GB.
  • 64 گیگ فضای ذخیره سازی برای این دسته از ویندوز نیاز است.
  • نمایشگر 9 اینچ.
  • پشتیبانی از UEFI.
  • پشتیبانی از TPM 2.0.
  • پشتیبانی از secu boot.
سیستم مورد نیاز ویندوز 11 در لپ تاپ و کامپیوتر

لازم به ذکر است که سخت افزار مورد نیاز برای نصب ویندوز نمایانگر این است که نسخه ی 32 بیتی حذف شده و به طور کامل جای خود را به 64 بیتی داده اند، گرچه این سیستم عامل از نرم افزار های 32 بیتی پشتیبانی می کنند و در صورت نیاز می توانید برنامه هایی که 32 بیتی هستند را با استفاده از این ویندوز اجرا کنید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله گاد مود چیست را بخوانید.

این مطلب را از دست ندهید  لپ تاپ استوک بهتر است یا نو؟ راهنما خرید لپ تاپ استوک و تفاوت آن با خرید لپ تاپ دست دوم

قابلیت گیمینگ در ویندوز 11

مایکروسافت طی اقدامی بزرگ در اندیشه ی جلب رضایت گیمرها بوده و در نظر دارد که بازی های SDR را با قابلیت HDR در نمایشگر هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کند، اجرا نماید.
خبر خوش برای کسانی که ویندوز 10 دارند
کسانی که ویندوز ده را بر روی سیستم خود نصب کرده اند مایکروسافت ویندوز یازده را تحت عنوان یک آپدیت جدید به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

قابلیت گیمینگ در ویندوز 11

همانطور که مستحضر هستید ویندوز جدید با توجه به پلتفرم های قبلی به کار خود ادامه می دهد یعنی سیستم بتا را قبل از منتشر کردن برای لپ تاپ ها و انتشار آن به صورت عمومی افرادی که علاقه مند به دریافت نسخه ی ناپایدار هستند به سادگی می توانند پیش از انتشار نسخه آن را تجربه کنند، در واقع با مراجعه به سایت ویندوز اینسایدر به سادگی هرچه تمام تر می توانید به این خواسته ی خود دست پیدا کنید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله انتخاب بهترین لپ تاپ دانشجویی رابخوانید.

دانلود نسخه ی جدید ویندوز 11

این روز ها خبر های ضد و نقیضی در خصوص انتشار نسخه ی جدید در اینترنت وجود دارد که نصب آن در حال حاضر برای شما توصیه نمی گردد، بنابراین پیشنهاد می گردد که تا لحظه ای که این سایت خبر و آموزش اصلی نصب را در اختیار شما قرار نداده از انتشار و نصب خبرهای کذب بپرهیزید، در حال حاضر قرار است نسخه ی رسمی ویندوز در پاییز سال 1400 منتشر شده و در اختیار کاربران قرار بگیرد.

این مطلب را از دست ندهید  انواع سیستم عامل لپ تاپ

خلاصه ای از تغییرات کلی ویندوز یازده

اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد این مطلب صحبت کنیم متوجه می شویم که تغییرات کلی نسخه ی ویندوز بدین صورت است که: معرفی ویجت های جذاب، قابلیت پیشرفته برای کسانی که گیمر بوده و به بازی های رایانه ای علاقه دارند و در انتها قابلیت نصب برنامه های اندرویدی که در صورت نیاز به نصب، برخی از برنامه های ویندوز مانند مجازی سازی اندروید حذف خواهند شد، بنابراین اگر به دنبال یک سیستم عامل عالی با امنیت قوی هستید نسخه ی جدید مایکروسافت می تواند تمام نیاز شما را از یک ویندوز تمام و کمال برطرف کند.

سخن پایانی

شما دراین مقاله با سیستم مورد نظر برای نصب ویندوز 11 آشنا شدید.همچنین از قابلیت های لپ تاپ برای ویندوز 11 آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا دراسرع وقت توسط ما جواب داده شودو

سوالات متداول

چطور تنظیمات بایوس برای نصب ویندوز را انجام دهیم؟

در مراحل اولیه نصب ویندوز می بایست سیستم خود را ری استارت نموده و کلیدهای Delete یا f12 یا f2 کیبورد را بزنید تا تنظیمات بایوس نمایش داده شود. کلید Dell یا Delete در اکثر سیستم ها پاسخگو است. پس از آن به کمک کلیدهای جهت دار با مراجعه به تب Boot و انتخاب گزینه Boot Device Priority می توانید مشخص کنید که عمل بوت شدن از روی چه موردی صورت پذیرد. در این مرحله می توانید سیدی یا فلش خود را انتخاب کنید.

پیشنهاد ما به شما

تنظیم مودم ADSL

راهنمای جامع تنظیم مودم ADSL + معرفی انواع مودم

اینترنت جزو حیاتی‌ترین بخش زندگی ماست. فرقی نمی‌کنه که شما شاغل هستید یا نه. قطعا …

دیدگاهتان را بنویسید